چگونه بهترین رنگ را برای تخت خواب انتخاب کنیم؟

  • تاریخ: چهارشنبه 14 مهر 1400 - 16:13
  • نویسنده: داود
  • صفحه: وبلاگ
قبل از اینکه بهترین رنگ را برای تخت خوای انتخاب کنیم باید ابتدا به رنگ اتاق خواب و رنگ اکسسوری های اتاق خواب و روتختی مورد علاقه خود فکر کنید.
چگونه بهترین رنگ را برای تخت خواب انتخاب کنیم؟

 زیرا در غیر این صورت و با انتخاب یک تخت خواب رنگی و خاص ممکن است نتوانید چیدمان و دکوراسیونی که برای اتاق خواب در نظر گرفتید را اجرا کنید. برای اینکه بتوانید بهترین رنگ را برای تخت خواب انتخاب کنید لازم است به چند نکته مهم در این زمینه توجه کرده و از این طریق ، انتخابی مناسب و عالی داشته باشید. در ادامه با الماس پلاس همراه باشید و با نکات کاربردی برای انتخاب رنگ تختخواب بیشتر آشنا شوید.

نکاتی برای انتخاب بهترین رنگ تخت خواب دو نفره

  1. تخت خواب رنگی در اتاق خواب سفید

اگر تصمیم دارید اتاق خواب سفید و روشنی داشته باشید میتوانید با استفاده از یک تخت خواب رنگی و خیره کننده زیبایی منحصر به فردی را برای اتاق خواب خود ایجاد کنید. در این مواقع باید برای حفظ زیبایی رنگ تخت خواب و ایجاد تناسب در چیدمان اتاق خواب ، از روتختی ساده به رنگ سفید و یا خنثی استفاده کنید تا زیبایی رنگ تخت خواب در اتاق خواب سفید به بهترین شکل ممکن نمایان شود. اگر تصمیم گرفتید از تخت خواب رنگی در اتاق خواب استفاده کنید باید رنگی که انتخاب میکنید جز سایه های روشن و ملایم باشه ؛ زیرا استفاده از سایه های تیره یا خیلی غلیظ از رنگها باعث می شود اتاق خواب شما بیش از حد طاقت فرسا باشد.

تخت خواب دونفره کد 32017 سایز 160×200 سانتی متر

  1. انتخاب رنگ تخت خواب با توجه به رنگ و طرح روتختی مورد علاقه خود

اگر تصمیم دارید فضای اتاق خواب خود را با استفاده از روتختی ، فرش و پرده که دارای طرح های منحصر به فرد و جذابی هستند ،زیباتر کنید ، بهترین پیشنهاد این است که از تخت خواب سفید یا با رنگ خنثی در چیدمان اتاق خواب خود استفاده کنید. خنثی بودن رنگ تخت خواب به شما این امکان را میدهد تا بتوانید با استفاده از روتختی های زیبا و شیک ، بالشت یا شال تخت با رنگ و طرح جذاب را استفاده کنید و هر چند وقت یکبار ، چیدمانی متفاوت و زیبا برای اتاق خواب خود ایجاد نمایید.

 

تخت خواب دونفره مدل مارال سایز 160×200 سانتی متر

  1. از رنگهای خاکستری تیره برای اتاق خواب استفاده نکنید

سایه های تیره مثل خاکستری برای اتاق خواب انتخاب مناسبی نیستند زیرا باعث ایجاد احساس غم و استرس  و افسردگی میشوند و در طولانی مدت ، تاثیرات منفی بر روی روحیه خواهند داشت.

  

  1. تخت خواب با رنگ های خنثی را بررسی کنید

در سال های اخیر ، رنگ های خنثی به روندی واقعی در چیدمان اتاق خواب تبدیل شده اند. سایه های روشن یا مات کرم ، بژ ، طوسی ،  قهوه ای جز رنگهای بسیار محبوب برای تخت خواب هستند. رنگ های خنثی انتخاب خوبی برای اتاق خواب ها هستند ؛ به دلیل اینکه می توان آنها را تقریباً با هر رنگ دیگری ترکیب کرد.

 

تخت خواب دونفره مدل پاریس سایز 160×200 سانتی متر 

  1. برای زیبایی رنگ تخت خواب از اکسسوریهای مختلف استفاده کنید

برای اینکه چیدمان اتاق خواب و رنگ تخت خواب به زیباترین شکل ممکن دیده شود بهترین پیشنهاد این است که از اکسسوری های مختلف مثل گلدان های طبیعی ، بالشت تزئینی و کوسن با روکش رنگی و طرح دار جذاب ، صندلی و غیره استفاده کنید تا طرح و رنگی که برای اتاق خواب در نظر گرفته اید بیشتر دیده شود.

 

تخت خواب دونفره مدل پریما سایز 160×200 سانتی متر 

  1. انتخاب رنگ تخت خواب بر اساس رنگ کلی مبلمان منزل

در هنگام انتخاب رنگ تخت خواب باید این قاعده کلی را حتما به خاطر داشته باشید : رنگ دیوارهای اتاق خواب باید مکمل رنگ مبلمان اتاق خواب باشد و همچنین رنگ تخت خواب و اتاق خواب نیز باید مکمل سبک بیرونی خانه شما باشد.

 

رنگ تخت خواب عروس

بهترین پیشنهاد برای رنگ تخت خواب عروس، تخت خواب سفید یا رنگهای خنثی مثل کرمی روشن ، بژ و طوسی روشن است. در واقع رنگ سفید و خنثی یکی از انتخاب های عالی و هوشمندانه برای اتاق خواب است که دست شما را برای انتخاب اکسسوری های اتاق خواب باز میگذارد و میتوانید بهترین چیدمان را برای اتاق خواب خود ایجاد کنید. علاوه بر این رنگ سفید و روشن یکی از انتخاب های خیلی مناسب برای اتاق خواب های کوچک نیز است و باعث می شود تا فضای اتاق خواب بزرگتر درک شود. برای اینکه دکوراسیون اتاق خواب عروس با تخت خواب سفید زیباتر و مدرن تر دیده شود بهترین پیشنهاد این است که از رنگهای پاستلی استفاده کنید.

 

تخت خواب دونفره مدل ایسلا سایز 160×200 سانتی متر 

  

بهترین رنگهای اتاق خواب که کمک میکنند خواب بهتری داشته باشید

در کنار انتخاب رنگ تخت خواب باید به رنگ کلی اتاق خواب هم توجه کنید تا فضایی آرامش بخش و عالی برای استراحت و خواب شبانه خود داشته باشید. استفاده از رنگهای مختلف برای اتاق خواب اگرچه ممکن است جنبه زیبایی خیلی خوبی داشته باشند اما برخی از رنگها ممکن است از نظر روانی بر روی شما تاثیرگذار باشند و برخی دیگر از رنگها  احساس آرامش خیلی خوبی را به شما منتقل خواهند کرد و کمک میکنند تا خواب بهتری را تجربه کنید و همچنین رنگهایی وجود دارند که باعث تحریک ذهن شده و خواب را از چشمان شما دور خواهند کرد.

بنابراین انتخاب رنگ اتاق خواب از اهمیت خیلی بالایی برخودار است و اگر قصد دارید در اتاق خواب خود استراحت و خواب خوبی را تجربه کنید بهتر است از رنگهایی که در زیر نام بردیم برای اتاق خواب خود استفاده کنید.

  • آبی: تمام سایه های رنگ آبی می توانند فضایی آرام را تداعی کنند ، اما برای داشتن بهترین تاثیر ، از سایه های روشن تر رنگ آبی برای دیوارهای اتاق خواب خود استفاده کنید.
  • سبز : رنگ سبز می تواند یادآور طبیعت باشد ، که ممکن است شما را در یک حالت آرامش بخش قرار دهد. برای بسیاری از افراد ، رنگ سبز نیز یک انتخاب هماهنگ و با طراوت است. این رنگ را نیز بهتر است با سایه روشن انتخاب کنید.
  • زرد : اگرچه رنگ زرد همیشه باعث خواب نمی شود ، اما بخاطر دلپذیری این رنگ ، از خواب بیدار شدن در اتاق خواب زرد می تواند مفید باشد. بهتر است از سایه های روشن زرد استفاده کنید تا باعث برهم خوردن خواب شما نشود.
  • نقره ای : رنگ نقره ای گزینه دیگری برای رنگ اتاق خواب است که میتواند فضای آرام تری برای خواب بهتر ایجاد کند.
  • سایر رنگها : برخی از رنگهای خنثی و خاکی که دارای تناژ ملایم هستند هم جز انتخاب های مناسب برای اتاق خواب خواهند بود.

برای انتخاب رنگ اتاق خواب باید توجه داشته باشید که از رنگهای بسیار براق و روغنی برای اتاق خواب استفاده نکنید. زیرا این رنگها باعث انعکاس نور شده و به نوبه خود باعث تحریک مغز می شوند. بنابراین رنگهای مات را برای اتاق خواب در نظر بگیرید.

سخن آخر

برای انتخاب رنگ تخت خواب باید موارد زیادی را در نظر داشته باشید و متناسب با رنگ اتاق خواب و رنگ اکسسوری هایی که برای چیدمان و دکور اتاق خواب در نظر گرفتید بهترین و مناسب ترین رنگ تخت خواب را انتخاب کرده و چیدمانی زیبا و آرامش بخش برای اتاق خواب خود ایجاد کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)