اندازه تخت دو نفره چقدر است ؟ | سایز استاندارد تخت دو نفره

  • تاریخ: چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 16:04
  • نویسنده: داود
  • صفحه: وبلاگ
حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که اندازه استاندارد تخت دو نفره چقدر است؟ آیا میتوان در اتاق خواب کوچک از سایز استانداز تخت دو نفره استفاده کرد؟ آیا تخت خواب دو نفره با سایز بزرگتر یا کوچکتر هم وجود دارد؟
اندازه تخت دو نفره چقدر است ؟ | سایز استاندارد تخت دو نفره

برای اینکه پاسخ سایز تخت خواب دو نفره رو پیدا کنید و اطلاعات خوبی در در رابطه با اندازه تخت دو نفره و یک نفره و سایزهای استاندارد تخت دو نفره و تم نفره کسب کنید ، حتما در ادامه با الماس پلاس همراه باشید.

برای دیدن انواع سرویس خواب ها جدید کلیک کنید

سایز تخت خواب دو نفره و یک نفره

سایز تخت یک نفره

معمولا سایز تخت خواب یک یا دو نفره با اندازه تشک مورد استفاده برای تخت خواب اندازه گیری می شود و تمام ابعاد و اندازه های تخت ، متناسب با اندازه تشک ، ساخته خواهند شد. به طور کلی اندازه تشک های تخت خواب یک نفره و دو نفره در 7 سایز و اندازه تولید می شود که در ادامه به طور کامل ابعاد و سایزهای تخت خواب یک نفره و دو نفره را توضیح دادیم:

 

1.     تخت یک نفره معمولی

تخت یک نفره همانطورکه از نام آن مشخص است ، فضای کافی برای استراحت و خوابیدن یک نفر را فراهم می کند. به طور معموال ابعاد تشک تخت یک نفره 90 در 200  سانتی متر است که این ابعاد برای اتاق خواب کودک و نوجوان مناسب خواهد بود.

 

 

2.     تخت یک نفره بلند

اگر جز افراد قد بلند هستید و قصد دارید تخت یک نفره و متناسب با قد و اندازه خود خریداری کنید بهترین پیشنهاد این است که تشک یک نفره که دارای ابعاد 120 در 200 سانتی متر است را انتخاب کنید. برای دیدن تخت خواب سایز 120 کلیک کنید.

3.     تخت یک نفره کینگ (King)

اما اگر دوست دارید در هنگام خواب و استراحت فضای بیشتری در اختیار داشته باشید میتوانید از تشک یک نفره کینگ یا تخت و تشک یک و نیم نفره در اتاق خواب خود استفاده کنید. ابعاد این تخت معمولا  140 در 200 سانتی متر است و فضایی بیشتر از یک تخت یک نفره معمولی را در اختیار شما قرار خواهد داد. برای دیدن تخت خواب سایز 140 کلیک کنید.

 

اندازه تخت خواب دو نفره | سایز تخت دو نفره

تخت و تشک دو نفره نیز در اندازه و سایزهای مختلف طراحی و تولید می شوند و شما میتوانید متناسب با فضایی که در اتاق خواب خود در اختیار دارید ، بهترین و مناسب ترین اندازه تخت خواب دو نفره را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

1.     سایز تخت خواب دونفره 140

این سایز تخت خواب دونفره را میتوان به عنوان تخت خواب یک نفره نیز استفاده کرد . این اندازه تخت خواب بیش از همه مناسب اتاق هایی است که متراژ بسیار کمی دارند و استفاده از دیگر تخت خواب های دونفره با سایز بزرگتر فضای بسیار زیادی از اتاق را اشغال می کند.  برای دیدن تخت خواب سایز 140 کلیک کنید.

2.     سایز تخت دو نفره کوچک

ابعاد تختخواب دو نفره کوچک که به عنوان یک تخت کامل نیز شناخته می شود 160 در 200 سانتی متر است. این ابعاد از تخت خواب دو نفره برای نوجوانان و بزرگسالان کاملا مناسب و ایده آل خواهد بود.  برای دیدن تخت خواب سایز 160 کلیک کنید.

3.     تخت خواب دو نفره کوئین سایز(Queen) ؛ بهترین سایز تخت دو نفره

ابعاد تشک دو نفره کوئین یکی از محبوب ترین وپر فروش ترین ابعاد برای تخت خواب دو نفره است. ابعاد این تشک معمولا 180 در 200 سانتی متر است. این سایز از تخت خواب برای زوج هایی که خواهان فضای بیشتری در هنگام خواب و استراحت هستند مناسب است. برای دیدن تخت خواب سایز 180 کلیک کنید.

 

4.     تخت دو نفره کینگ سایز (King)

ابعاد تخت خواب کینگ معمولا 183 در 203 سانتی متر است. این اندازه از تخت به عنوان بزرگترین اندازه تخت خواب دو نفره شناخته شده است و معمولا برای تخت خواب های کلاسیک و سلطنتی که در اتاق خواب های بزرگ قرار می گیرند مناسب است و فضایی بسیار زیادی را در اختیار افراد قرار می دهد تا استراحت عالی داشته باشند.

5.     تخت دو نفره سایز سوپر کینگ (Super king) | بزرگترین سایز تخت دو نفره

تخت دو نفره سوپر کینک یک سطح بالاتر از تخت کینک بوده و عرض آن 20 سانتی متر بزرگ تر است. در واقع تخت دو نفره سوپر کینگ فضایی به اندازه 203 در 203 سانتی متر یا 200 در 200 سانتی منر را در اختیار شما قرار می دهد و یکی از انتخاب های مناسب برای تخت خواب های سلطنتی و لوکس دو نفره محسوب می شوند.

 

سایز استاندارد تخت خواب دو نفره ؛  بهترین سایز تخت دو نفره

ابعاد تخت دو نفره فقط با استفاده از اندازه تشک تعیین نمی شود. زیرا تخت دو نفره دارای یک چهارچوب نیز هست که این چهار چوب معمولا اندازه ای بزرگتر از تشک داشته و با توجه به تزئینات بالای تخت خواب ، اندازه های متفاوتی خواهند داشت. اما به طور معمول سایز استاندار تخت خواب دو نفره با تشک کوئین که دارای اندازه 180 در 200 سانتی متر است ، اندازه گیری می شود و فضایی که تخت خواب دو نفره در اتاق خواب اشغال می کند کمی بزرگتر از اندازه تشک خواهد بود.

تخت خواب دونفره مدل ایسلا

چگونه بهترین سایز تخت خواب دو نفره را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب سایز تخت دو نفره یا یک نفره علاوه بر اینکه باید به فضای اتاق خواب دقت داشته باشید ؛ باید راحتی خودتان را نیز در هنگام خواب و استراحت در نظر بگیرید. یعنی اگر احساس می کنید در هنگام خواب به فضای بیشتری نیاز دارید ، سعی کنید سایز تخت خواب یک نفره یا دو نفره را کمی بزرگتر سفارش دهید و یا اگر احساس می کنید فضای اتاق خواب شما به اندازه کافی بزرگ نیست بهتر است از تخت خواب دو نفره کوچک استفاده کنید تا تمام فضای اتاق خواب با تخت دو نفره پر نشود .

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)