ارتفاع مناسب برای تخت خواب دونفره چقدر است؟

  • تاریخ: چهارشنبه 26 خرداد 1400 - 12:44
  • نویسنده: داود
  • صفحه: وبلاگ
ارتفاع مناسب برای تخت خواب دونفره چقدر است؟

معمولا بسیاری از افراد در هنگام خرید تخت خواب به ارتفاع مناسب برای تخت خواب دقت نمی کنند ؛ در صورتی که این مورد یکی از فاکتورهای مهم در هنگام انتخاب و خرید تخت خواب دو نفره محسوب می شود. برای درک بهتر به این موضوع فکر کنید که تلاش گردن برای پیاده شدن از اتومبیلی با ارتفاع خیلی کم و یا تلاش کردن برای سوار شدن به دوچرخه خیلی بلند چقدر کار سخت و خسته کننده ای است! در واقع انجام هر دو این کارها معمولا نسبت به حالت ایده آل و معمولی سخت تر خواهد بود.

برای دیدن انواع تختخواب های جدید کلیک کنید

 این موضوع برای ارتفاع تخت خواب هم صدق میکند و انتخاب تخت خوابی با ارتفاع اشتباه می تواند مشکلاتی را برای شما به وجود آورد. در واقع انتخاب ارتفاع تخت خواب اگرچه تا حدودی به ترجیحات شما بستگی دارد ؛ مثلا بسیاری از افراد تمایل دارند در نزدیکی زمین بخوابند و برخی دیگر مایل هستند تخت خوابی با ارتفاع زیاد داشته باشند و تصوری مثل خوابیدن روی ابرها برای آنها ایجاد شود. صرف نظر از این موضوع ، مواردی وجود دارد که باید در مورد ارتفاع ایده آل تختخواب خود بدانید.

در ادامه با الماس پلاس همراه باشید و با ارتفاع مناسب برای تخت خواب دو نفره بیشتر آشنا شوید و مواردی که باید در هنگام انتخاب تخت خواب در نظر بگیرید را یاد بگیرید و از این طریق یک تخت خواب مناسب و استاندارد تهیه کنید.

ارتفاع ایده آل تخت خواب دو نفره از کف چقدر باید باشد؟

به عنوان یک قاعده کلی ، ارتفاع تخت خواب باید متناسب با قد شما باشد. گرچه این موضوع ممکن است کمی گیچ کننده باشد اما بسیار ساده است. زیرا شما نمی خواهید در هنگام بیدار شدن فشار روحی غیرضروری روی بدن خود احساس کنید و یا اینکه تمایل ندارید برای وارد شدن به تخت خواب تلاش زیادی داشته باشید. چرا که ارتفاع تشک و تخت خواب میتواند از نظر جسمی تاثیراتی را بر روی بدن داشته باشد. به طور مثال ، بلند بودن بیش از حد تخت خواب و یا کوتاه بودن تخت خواب ، به خصوص برای افرادی که دارای سن بالاتری هستند ، میتواند فشار غیر ضروری به اندام های مختلف بدن انها وارد کند و حتی باعث ایجاد درد و ناراحتی شود.

به طور کلی ؛ برای اکثر افراد ، ارتفاع چارچوب استاندارد تختخواب دو نفره باید در سطح زانو باشد و این ارتفاع چیزی در حدود 40 تا 60 سانتی متر خواهد بود.

برای اینکه بتوانید ارتفاع مناسب تخت خواب دو نفره متناسب با شرایط قد و بدن خود اندازه گیری کنید ، بهترین کار این است که در لبه تخت بنشینید. در این وضعیت اگر کف پاها صاف روی زمین قرار گرفت و زانوها و لگن در یک امتداد بودند ، ارتفاع تخت خواب برای قد شما مناسب است. به همین ترتیب اگر زانوهایتان بالاتر از باسن قرار بگیرند ، تخت خیلی پایین است و اگر پاهایتان نتوانند به راحتی به کف برسند ، تخت خیلی بلند است.

 

 

تخت خواب کم ارتفاع

تخت خواب کم ارتفاع معمولا بلندی و ارتفاعی به اندازه 45 سانتی متر دارد. این نوع از تخت خواب ها معمولا برای اتاق های کوچک و کم جا مناسب بوده و یکی از تخت خواب مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب به سبک مدرن خواهد بود.

 

تخت خواب دونفره مدل ویانا 

تخت خواب دونفره با ارتفاع استاندارد

اگر قصد دارید تخت خوابی که تهیه می کنید دارای ارتفاع استاندارد باشد باید بدانید که ارتفاع 60 سانتی متر یک ارتفاع استاندارد و ایده آل برای تخت خواب دو نفره است. این ارتفاع از تخت خواب برای افرادی که دارای مشکلاتی در قسمت کمر و زانو هستند ، مناسب بوده و برای هر طراحی و دکوراسیون اتاق خواب نیز مناسب است.

 

تخت خواب دونفره مدل براندو 

تخت خواب با ارتفاع بلند

تخت خواب با ارتفاع بلند معمولا ارتفاعی به اندازه 60 تا 160 سانتی متر دارد! به عنوان مثال تخت های قدیمی و آنتیک معمولا دارای ارتفاعی به اندازه 160 سانتی متر هستند. تخت خواب با ارتفاع بلند معمولا برای ایجاد ظاهری سنتی یا لوکس در اتاق خواب بسیار مناسب خواهد بود. علاوه بر این ، بلند بودن ارتفاع تخت خواب به شما این امکان را میدهد تا فضای ذخیره سازی بیشتری در زیر تخت خواب داشته باشید ؛ به این معنی که می توانید وسایل بیشتری را در زیر تختخوب خود پنهان کنید.

سخن آخر

انتخاب ارتفاع تخت خواب دو نفره به عوامل مختلفی مثل راحتی شما ، قد و شرایط بدنی و نوع دکوراسیون اتاق خواب شما بستگی دارد. به طور کلی بهتر است تخت خوابی با ارتفاع استاندارد انتخاب کنید تا در هنگام خوابیدن و خارج شدن از تخت خواب با مشکل مواجه نشوید و اینکار برای شما سخت و خسته کننده نباشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)