7 نکته طلایی در نحوه انتخاب تخت خواب خوب

  • تاریخ: دوشنبه 3 خرداد 1400 - 14:29
  • نویسنده: داود
  • صفحه: وبلاگ
7 نکته طلایی در نحوه انتخاب تخت خواب خوب

خواب یکی از اصلی‌ترین نیازهای ماست و انتخاب یک تخت خواب خوب و ایده آل میتواند خوابی راحت و با آرامش را برای ما ایجاد کند. جالب است بدانید به طور متوسط ، 26 سال از زندگی ما در خواب می گذرد و وقتی قرار است این مدت زمان طولانی را در رختخواب باشیم ، بهترین کار این است که یک تخت خواب خوب و باکیفیت انتخاب کنیم تا در زمان خواب آرامش و آسایش بیشتری داشته باشیم.

برای دیدن انواع تختخواب های جدید کلیک کنید

اگر به فکر خرید تخت خواب جدید هستید و یا قصد دارید تخت خواب قدیمی خود را عوض کنید ، توصیه می شود قبل از هر اقدامی ، با نکات طلایی در نحوه انتخاب تخت خواب خوب آشنا شده و با در نظر گرفتن این نکات ، بهترین و مناسب ترین تخت خواب را برای خود انتخاب کرده و از این طریق ، علاوه بر زیباتر کردن اتاق خوابتان ، خواب خوبی را تجربه کنید.

تخت خواب دونفره وست

خصوصیات تخت خواب خوب

  1. انتخاب تخت خواب مناسب بر اساس اندازه اتاق خواب

قبل از خرید تخت خواب خوب ، باید ابتدا اتاق خواب را با دقت اندازه گیری کنید و سپس با توجه به اندازه اتاق خواب ، اقدام به خرید تخت خواب کنید.

در حالت ایده آل باید 1 تا 1.5 متر فضای خالی در اطراف تخت خواب و یا یک طرف تخت خواب در اتاق وجود داشته باشد تا بتوانید به راحتی در فضای اتاق خواب حرکت کنید و سایر وسایل ضروری را در اتاق خواب قرار دهید.

بنابراین ابتدا فضای موجود در اتاق را اندازه گیری کنید و بعد این فضا را با اندازه‌های استاندارد تخت خواب مقایسه کرده و در نهایت مناسب ترین سایز تخت خواب را برای اتاق خواب خود تهیه کنید. البته باید به خاطر داشته باشید که قاب تخت و قسمت بالایی تختخواب معمولا بزرگتر از ابعاد تشک است و اندازه تشک نباید مبنای اندازه گیری تخت خواب باشد. 

  1. بررسی نوع کفی تخت

معمولا تمام مدل های تخت خواب دارای یک کفی فلزی یا چوبی برای قرار گرفتن تشک روی تخت هستند و این کفی تخت کمک میکند تا تشک شکل و ظاهر خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کرده و زود افتاده یا ساییده نشود.

مدل های مختلفی از کفی تخت وجود دارند که معمولا در 2 مدل ساده و جک دار ساخته می‌شوند.

کفی تخت ساده از جنس فلز و چوب بوده و هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. کفی‌های فلزی معمولا به شکل چهار پایه ساخته می‌شوند و تمام سطح تشک را به خوبی پوشش می‌دهند.

کفی‌های چوبی تختخواب ، از پایه چوبی و ورق چوبی مستحکم ساخته می‌شوند و در هنگام انتخاب تخت خواب دو نفره یا یک نفره باید به استحکام چوب دقت داشته باشید.

کفی تخت جکدار به گونه طراحی شده که میتوانید از فضای زیر تخت و تشک بیشترین استفاده را داشته باشید. اما لازم هست بدانید این مدل کفی تخت دارای قیمت بالاتری است.

  1. توجه به ارتفاع تخت در هنگام انتخاب تخت خواب دو نفره

ارتفاع تخت خواب هم یکی دیگر از موضوعات مهمی است که حتما باید در انتخاب تخت خواب دو نفره به آن توجه کنید. بالا بودن ارتفاع تخت خواب برای افرادی که مشکل حرکتی دارند ، گزینه مناسبی است ، اما اگر جز افرادی هستید که دوست دارید در نزدیکی زمین بخوابید ، بهتر است تخت خوابی که ارتفاع کمی دارد را انتخاب کنید.

شما میتوانید ارتفاع تخت را با توجه به سلیقه و نظر خود به تولید کنندگان تخت خواب سفارش دهید و یک تخت خواب دونفره ایده آل داشته باشید.

در صورت تمایل میتوانید از تولید کننده تخت خواب تقاضا کنید تا کشو و باکس‌های مختلفی را در زیر تختخواب طراحی و ایجاد کنند و یک تخت خواب ایده آل که حداکثر کارایی را در اتاق خواب دارد ، داشته باشید.

 

تخت خواب دو نفره مدل پاریس

  1. انتخاب رنگ تخت خواب

اولین چیزی که برای انتخاب رنگ تخت خواب اهمیت دارد ، نظر و سلیقه شما و رنگ اصلی اتاق خواب است. بهتر است قبل از انتخاب تخت خواب ، نوع چیدمان اتاق خواب و رنگ هایی که قرار  است در اتاق خواب استفاده کنید را مشخص کنید و بعد به سراغ انتخاب رنگ تخت خواب بروید.

بهترین پیشنهاد این است که از رنگهای روشن (به ویژه سفید) و خنثی (مثل کرمی روشن ، طوسی روشن ، بژ و غیره) برای رنگ تخت‌خواب استفاده کنید. زیرا این رنگها به راحتی با سایر رنگهای جذاب و خیره کننده ترکیب می شوند و شما میتوانید ، رنگهای مورد علاقه خود را با رنگ تخت خواب ست کنید و اتاق خواب زیبایی داشته باشید.

  1. نحوه انتخاب تخت خواب براساس جنس تختخواب

  • تخت خواب بر اساس متریالی که در ساخت و تولید آن استفاده می‌شود معمولا به دو دسته چوبی و فلزی تقسیم می‌شوند ؛ که هر کدام از این تخت خواب ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.
  • تخت خواب‌های چوبی معمولا از چوبهای مقاوم مثل چوب گردو ، چوب ماهون ، چوب بلوط یا ام دی اف ساخته می‌شوند و استحکام خیلی بالایی دارند.
  • تخت خواب های فلزی نیز از فلزهای مستحکم ساخته می‌شوند و یکی از گزینه های عالی برای تخت خواب دو نفره خواهند بود.
  • نوع اتصالات و بست ها نیز در انتخاب تخت خواب باید مورد بررسی قرار گیرد و از باکیفیت و محکم بودن بست های تخت خواب نیز باید اطمینان حاصل شود.

 

تخت خواب دونفره مدل آلما

  1. انتخاب پارچه و متریال تخت خواب دو نفره

گزینه بعدی که در انتخاب تخت خواب دو نفره باید مورد ارزیابی قرار دهید ؛ نوع پارچه و متریالی است که برای قسمت بیرونی تخت خواب مورد استفاده قرار گرفته است. انواع پارچه های کتان ، مخمل و چرم برای اینکار وجود دارد که میتوانید متناسب با سلیقه خود ، رنگ مناسبی را برای رویه تختخواب انتخاب کنید و با انتخاب نوع دوخت و لمسه دوزی برای قسمت بالایی تخت خواب ، جذابیت تخت خواب دو نفره خود را بیشتر کنید.

  1. از فروشگاه ها و تولید کنندگان تخصصی خرید کنید

 برای خرید تخت خواب خوب ، به فروشگاه ها یا تولیدی هایی که به طور اختصاصی در طراحی و ساخت تخت خواب فعالیت می کنند ، مراجعه کنید. معمولا این تولید کنندگان دارای مهارت و تخصص کافی در زمینه ساخت تخت خواب هستند و میتوانید تخت خواب مورد نظر خود را با طراحی خاص و رنگ مورد نظر خود سفارش دهید و یک تخت خواب منحصر به فرد که تمام قسمت های آن با توجه به نظر و سلیقه شما طراحی و تولید شده است ، داشته باشید. الماس پلاس یکی از تولید کنندگان با تجربه و متخصص در زمینه تولید تخت خواب است که توانسته محصولات با کیفیت و با ضمانت بالا را به مشتریان خود ارائه دهد و رضایت مشتریان را برآورده کند.

 

تخت خواب دونفره مدل مارال

سخن آخر درباره انتخاب تخت خواب خوب

تخت خواب خوب یکی از اصلی ترین لوازم در اتاق خواب است که باید در هنگام انتخاب تخت خواب دو نفره و خرید آن دقت زیادی داشته باشید و تا جای ممکن تخت خوابی را انتخاب کنید که از بهترین و باکیفیت ترین مواد اولیه ساخته شده است. در این صورت از هزینه ای که برای خرید تختخواب انجام داده اید راضی بوده و بیشترین بهره روی را از تخت خواب خود خواهید داشت.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)