تشک طبی بهتره یا فنری ؟ | بهترین نوع تشک تخت خواب

  • تاریخ: چهارشنبه 16 تیر 1400 - 11:27
  • نویسنده: داود
  • صفحه: وبلاگ
امروزه تشک ها از اهمیت بالایی برخوردارند تا زندگی سالم را برای تمام افراد ایجاد کنند .
تشک طبی بهتره یا فنری ؟ | بهترین نوع تشک تخت خواب

به همین دلیل است که گفته می شود برای خرید تشک مناسب به خوبی جستجو کنید و هزینه مناسبی را برای این منظور در نظر بگیرید و سعی کنید با کیفیت ترین نوع تشک تخت خواب را انتخاب کنید . برای اینکه بدانید تشک طبی بهتره یا فنری ، لازم است که ابتدا با ویژگی های هر تشک آشنا شوید و بعد با توجه به نیازهای خود ، انتخاب مناسبی داشته باشید.

در ادامه این بخش از الماس پلاس،  مقایسه کامل دقیق از تشک طبی و فنری را برای شما همراهان عزیز آماده کردیم که برای کمک به شما در تصمیم گیری درست، بسیار مفید خواهد بود . با ما همراه باشید.

برای دیدن انواع تشک ها کلیک کنید

بیشتر بخوانید : نحوه تمیز کردن تشک تخت خواب

تشک فنری چه ویژگی هایی دارد ؟

تشک فنری یکی از انواع تشک تختخواب است که از ترکیب فنرهای داخلی ،  روکش و پارچه لحاف دوزی شده ، عایق جدا کننده و فوم ساخته شده است . تشک فنری معمولا در دسته بندی تشک های نرم و متوسط قرار دارد و برای بیشتر افراد مناسب است . فنرهای موجو در تشک فنری و فوم متراکم به کار رفته در این مدل از تشک ، حداکثر راحتی را برای فرد ایجاد می کند و معمولا دارای قیمت مناسبی است.

از دیگر ویژگی های تشک فنری میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

 

  1. تشک فنری تقریبا برای تمام افراد مناسب است و از آنجایی که وقتی روی تشک می خوابید تمام وزن شما به طور یکنواخت روی تشک توزیع می شود ، هیچ فشار اضافی روی بدن وجود نخواهد داشت و خوابی راحت را تجربه خواهید کرد و صبح ها نیز بدون ایجاد درد و گرفتگی در بدن از خواب بیدار می شوید.

 

  1. تشک فنری به دلیل طراحی خاصی که دارد، در برابر انتقال حرکت از یک قسمت به قسمت دیگر مقاومت می کند و اگر شخصی در کنار شما خوابیده باشد، حرکت کردن و چرخش او بر روی تشک را احساس نخواهید کرد. در واقع تشک فنری اجازه نمی دهد در طول استراحت ، حضور شخص دیگری را روی تخت احساس کنید.

 

  1. تشک های فنری معمولا تهویه هوا خیلی خوبی دارند و مانع از ایجاد گرمای خیلی زیاد در قسمتی که خوابیده اید، می شوند . به طور کلی ، تشک فنری گرما اضافه ایجاد نمی کند و درجه حرارت طبیعی بدن را در تمام مدت حفظ خواهد کرد.

 

  1. تشک فنری معمولا ماندگاری بسیار بالایی دارد؛ به گونه ای که اگر در ابتدا یک تشک فنری باکیفیت خریداری کنید این اطمینان به شما داده می شود که بتوانید به مدت 8 تا 10 سال از آن استفاده کنید. بعد از گذشت این مدت زمان به تدریج تشک فنری مقاومت خود را به تدریج از دست خواهد داد و لازم است که تشک را تعویض کنید.

 

تشک رویا فنری بونل 1 با 6 سال ضمانت

 

تشک طبی با تشک ارتوپدی چه ویژگی هایی دارد ؟

تشک طبی یا ارتوپدی همانطور که از نام آن مشخص است برای افرادی که دارای کمر درد هستند مناسب بوده و کمک می‌کند تا در هنگام خواب احساس درد کمتری داشته باشند و و مورد تایید بسیاری از ارتوپدی های سراسر کشور است.

به طور کلی تشک طبی یا تشک ارتوپدی در گروه تشک های متوسط و ​​سخت قرار می گیرد و گزینه بسیار خوبی برای کسانی است که دارای برخی از ناهنجاری های وضعیتی هستند. تشک طبی معمولا از ترکیب فنرهای استاندار، کف رفلکس، کف ژل، لاتکس، کف ممتاز، لایه های قابل تنفس، پر کننده های طبیعی و ارتوباند ساخته می شود و همه موادی که در تولید تشک طبی مورد استفاده قرار می گیرند، سلامتی سیستم اسکلتی عضلانی را تضمین می کنند.

بیشتر بخوانید : انواع مدل تخت خواب مینیمال

برخی دیگر از ویژگی ها و مشخصات تشک طبی عبارت اند از :

  1. از انجایی که سطح تشک های طبی کاملا به هم چسبیده و منسجم است، به حفظ وضعیت دقیق بدن افراد کمک می کند. اما در سایر تشک ها که نرم هستند، معمولا ستون فقرات به درون تشک فرو میرود و باعث می شود کل وضعیت بدن نادرست باشد. بعد از خوابیدن روی تشک طبی ، وزن بدن شما به گونه ای روی تشک توزیع می شوند که تراز طبیعی ستون فقرات و وضعیت بدن مثبت و درست باشد.

 

  1. تشک طبی تاثیر خیلی خوبی در بهبود کیفیت خواب دارد؛ زیرا این تشک ها به اندازه کافی سفت و محکم هستند که از بیدار شدن شما در اثر حرکت و چرخیدن جلوگیری کنند. این موضوع باعث ایجاد یک سطح راحت برای استراحت خواهد شد. درو اقع اگر بدن در وضعیت راحتی بخوابد خواب قطع نمی شود . همچنین اگر دو نفره از تختخواب استفاده می کنید، در طول زمان هیچ مزاحمتی احساس نخواهید کرد.

 

  1. تشک طبی نیز دارای ماندگاری خیلی بالایی است و می توانید تا حداقل 8 سال بدون از بین رفتن کیفیت تشک، از آن استفاده کنید.
  2. بیشتر بخوانید : راهنمای خرید تشک تخت خواب

 

تشک رویا طبی مدیکال 1 با 5 سال ضمانت 

 

بهترین نوع تشک تخت خواب کدام است ؟

برای اینکه بتوانید بهترین نوع تشک تخت خواب را انتخاب کنید باید با ویژگی های هر تشک آشنا شده و با توجه به نیازهای خود و ترجییحاتی که برای داشتن یک خواب راحت و باکیفیت دارید، بتوانید انتخاب مناسب و خوبی داشته باشید.

استفاده از تشک فنری برای افرادی که تمایل دارند یک خواب راحت و گرم را در طول شب تجربه کنند مناسب است و افرادی که عادت دارند بر روی شکم بخوابند، کمر درد دارند و یا ترجیح می دهند تشک سفت و محکمی داشته باشند، بهتر است از تشک طبی استفاده کنند.

تشک رویا اولترا 1 با 8 سال ضمانت 

 

سخن آخر

برای اینکه بتوانید خواب خوب و باکیفیتی را در طول شب و زمان استراحت خود تجربه کنید لازم است که بر روی خرید یک تشک تخت خواب عالی و باکیفیت سرمایه گذاری کنید. هرچه تشک شما از استاندارهای لازم برخوردار باشد ، هم ماندگاری و طول عمر بالاتری خواهد داشت و هم مانع از ایجاد درد و گرفتگی در عضلات بدن بعد از بیدار شدن از خواب می شود.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)